Constituirea unei noi concepţii despre valorile turistice ale zonei Godeanu este posibilă doar prin crearea unui element vehicul al transmiterii mesajelor tradiţionale ale spaţiului istoric. Existenţa unui brand turistic al Godeanului satisface această necessitate
şi energizează polarizarea turismului cultural către nucleul istoric.
Începând cu anul 2014, “Godeanu. Misterele din Cetatea Gradet” este deviza sub care administraţia locală va încerca atragerea turiştilor dornici de confruntarea cu provocările istoriei timpurii si medievale, puse acum în lumină într-o nouă formulă, mai atractivă. Păstrând ca element de importanţă majoră ruinele Cetatii Gradetului, simbol tradiţional, arhicunoscut în zona Godeanu, brandul lansat poate deschide o nelimitată perspectivă de acumulare a diferite elemente ce se pot reuni sub cupola titulaturii de “mistere”. Aceasta pentru că la istorisirile şi legendele legate de Cetatea Gradetului, se adaugă multe altele ce îmbogăţesc misteriosul tezaur istoric al cetăţii noastre.
Brandul Godeanului se doreşte a fi un concept deschis, acumulativ, o cupolă sub care să se regăsească toţi cei care în timp, cu sufletul deschis, şi-au adus sau doresc să îşi aducă sprijinul la imaginea comunităţii prin relatarea unor poveşti din vechime, prin elaborarea unor lucrări de cercetare ştiinţifică sau beletristică.